Πέμπτη, 27 Απριλίου 2017

ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΕ







«ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ
Νότης Μαριάς, Ευρωβουλευτής, Πρόεδρος του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ-Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ»
Μία από τις βασικές θέσεις του Κόμματός μας «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» είναι και η δημιουργία μιας Ειδικής Σχέσης, ενός Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η θέση αυτή συνδυάζεται με δύο βασικά προαπαιτούμενα όπως προκύπτει και από την Ιδρυτική Διακήρυξη του Κόμματός μας της 5ης Απριλίου 2017 όπου επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι στις βασικές πολιτικές θέσεις του Κόμματος «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» περιλαμβάνονται:

1.Η Ακύρωση των δανειακών συμβάσεων Ελλάδας/Κρατών Ευρωζώνης /ΔΝΤ/EFSF/ESM, των Μνημονίων και όλων των νόμων και διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί σε εφαρμογή των Μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων καθώς και η άμεση κατάργηση της δήθεν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που είναι στη υπηρεσία των δανειστών.

2. Η διενέργεια Λογιστικού Ελέγχου στη βάση του Κανονισμού 472/2013 της ΕΕ, η μονομερής διαγραφή και ακύρωση του επονείδιστου δημόσιου χρέους που αποτελεί πλέον το μέγιστο τμήμα του συνολικού δημόσιου χρέους και το βαθύ κούρεμα του υπόλοιπου χρέους. Επίσης η αποζημίωση της χώρας από τους δανειστές για τις ζημιές που προκάλεσαν τα μνημόνια στην Πατρίδας μας καθώς και η άμεση και άνευ όρων επιστροφή των κερδών της ΕΚΤ από τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.
Αναφερόμενη στην 7η θέση του Κόμματός μας η Ιδρυτική Διακήρυξη αναφέρεται στο «Ειδικό Καθεστώς της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η εμπειρία από τις σχέσεις της ΕΕ με το Ηνωμένο Βασίλειο πριν το δημοψήφισμα για το Brexit, καθώς και οι σχέσεις της ΕΕ με την Ιρλανδία και την Δανία, έδειξαν ότι είναι δυνατή εντός της ΕΕ η διαμόρφωση ενός Ειδικού Καθεστώτος, μιας Ειδικής Σχέσης που να διασφαλίζει πλήρη ενάσκηση της εθνικής κυριαρχίας στα πεδία εφαρμογής του Ειδικού Καθεστώτος.

Μάλιστα η Απόφαση των Αρχηγών Κρατών ή Κυβερνήσεων συνελθόντων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σχετικά με τη νέα διευθέτηση για το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρωπαϊκή Ένωση της 18ης και 19ης Φεβρουαρίου 2016 υπενθυμίζει πέραν των άλλων ότι οι Συνθήκες της ΕΕ περιλαμβάνουν και ειδικές διατάξεις σύμφωνα με τις οποίες ορισμένα κράτη μέλη της Ένωσης δικαιούνται να μην συμμετέχουν ή να εξαιρούνται από την εφαρμογή διατάξεων ή κεφαλαίων των Συνθηκών της ΕΕ και του Δικαίου της Ένωσης σε διάφορα θέματα.

Έτσι, στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε μια νέα διευθέτηση για το Ηνωμένο Βασίλειο. Ένα Ειδικό Καθεστώς εντός της ΕΕ με σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων και εξαιρέσεων σε τομείς όπως η Οικονομική Διακυβέρνηση, η Ανταγωνιστικότητα, η Κυριαρχία, η Επικουρικότητα, οι Κοινωνικές Παροχές, η Ελεύθερη Κυκλοφορία των Πολιτών της ΕΕ, το παράλληλο δίκαιο της ΕΕ σε σχέση με τα Συστήματα Κοινωνικής Ασφάλειας, την Τραπεζική Ένωση κλπ.

Για το λόγο αυτό εμείς απαιτούμε, παράλληλα με τη διαγραφή του επονείδιστου χρέους, ειδικές προνομιακές ρυθμίσεις και εξαιρέσεις για κλάδους της Ελληνικής οικονομίας όπως η γεωργία-κτηνοτροφία, η ενέργεια, η ναυπηγική βιομηχανία κλπ, καθώς και παρεκκλίσεις από τις ρυθμίσεις για την Οικονομική Διακυβέρνηση και το Σύμφωνο Σταθερότητας, με παράλληλη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Τράπεζας
της Ελλάδας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών προκειμένου να διευκολύνει τη λειτουργία του Ειδικού Καθεστώτος της Ελλάδας εντός της ΕΕ.

Το Ειδικό Καθεστώς θα διαμορφωθεί στη βάση ενός Σχεδίου που θα εκπονήσει κυρίαρχα η Ελλάδα και θα λάβει νομική μορφή αντίστοιχη με την παραπάνω Απόφαση της ΕΕ του Φεβρουαρίου 2016 για τη θέση του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ένωση. Επιπλέον απαιτούμε πλήρη και ολοσχερή κρατικοποίηση της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) και απόσυρση της μετοχής της από το Χρηματιστήριο.

Σε σχέση με την ΤτΕ θα πρέπει να επισημανθεί ότι από την έναρξη της διαδικασίας ποσοτικής χαλάρωσης μέχρι τα τέλη 2016 η ΤτΕ έχει δαπανήσει 42,5 δις ευρώ αγοράζοντας ομόλογα διεθνών Οργανισμών, προφανώς του ESM, EFSF, ΕΕ, Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κλπ. Μάλιστα σε περίπτωση αθέτησης πληρωμής εκ μέρους των παραπάνω Οργανισμών, γεγονός ιδιαίτερα σπάνιο πλην όμως όχι και αδύνατο, τότε η ζημιά θα καταχωρηθεί σε βάρος του Ελληνικού Κρατικού Προϋπολογισμού, δηλαδή σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.

Επομένως αντί η ΤτΕ να στηρίζει τους διεθνείς Οργανισμούς θα μπορούσε στο πλαίσιο του Ειδικού Καθεστώτος να δαπανά αντίστοιχα ποσά για τη στήριξη της Ελληνικής οικονομίας αγοράζοντας ομόλογα Ελληνικών τραπεζών και Ελληνικών επιχειρήσεων κατά προτίμηση δε των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προσφέροντας έτσι αυξημένη ρευστότητα στην Ελληνική οικονομία με στόχο την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Μάλιστα όπως επισημαίνουμε και στην Ιδρυτική Διακήρυξή θα μπορούσε με τον τρόπο αυτό να χρηματοδοτηθεί η ίδρυση Ειδικής Αναπτυξιακής Τράπεζας καθώς επίσης και ένα Σχέδιο Παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας με δημιουργία σε πρώτη φάση 300.000 θέσεων εργασίας, καθώς και ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και στήριξη της εκπαίδευσης-κατάρτισης, της καινοτομίας, των νέων τεχνολογιών και των startups, με ανάπτυξη της αλληλέγγυας κοινωνικής οικονομίας.»


  • Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου