Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Λυπάμαι... έτσι δουλεύει το σύστημα!


AK10 | 17 June, 2015Λυπάμαι... έτσι δουλεύει το σύστημα!


Βρε λες να έχουν δίκιο τελικά; Για όλους αυτούς τους κοστουμαρισμένους κυρίους λέω με τα εκατό πτυχία και τα φουσκωμένα πορτοφόλια. Για να επιμένουν τόσο να μας σώσουν δε μπορεί, όπως τα λένε θα είναι. Θα σταματήσω για λίγο να είμαι ο εαυτός μου και θα γίνω... αυτοί. Θα μπώ στη λογική τους και θα μιλήσω με τη γλώσσα τους. Το ταμείο στο τέλος!
Του Θάνου Κοφινά
Ας υποθέσουμε πως είμαι ένα στέλεχος του ΔΝΤ, της Κομισιόν ή έστω μιας μεγάλης τράπεζας. Με άλλα λόγια εραστής του νεοφιλελεύθερου μοντέλου οικονομίας που κυριαρχεί στις μέρες μας. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, τρεις εταιρίες να αξιολογούν το πόσο αξίζει και αν αξίζει κάθε χώρα και οι πολίτες της. Για να το λέει ο Standar και ο Poor έτσι θα είναι. Τώρα αν έχουν συμφέροντα να εξυπηρετήσουν ως ιδιωτικοί οργανισμοί που τους ενδιαφέρει το κέρδος μικρή σημασία έχει. Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem1
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, τις λάθος επενδύσεις που κάνουν οι τραπεζίτες με αποτέλεσμα να χρεωκοπούν τις τράπεζες τους, να τις ανακεφαλαιώνουν και να τις διασώζουν οι κυβερνήσεις με δάνεια που παίρνουν και τα φορτώνουν στους "τεμπέληδες" και "διεφθαρμένους" πολίτες τους για να τα ξεπληρώσουν αυτοί και τα παιδιά τους. Τι να κάνουμε; Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem2
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, να πηγαίνει ένας υπάλληλος λογιστής ενός οργανισμού σε μια χώρα και να διατάσσει το θάνατο, την εξαθλίωση, το ξεπούλημα αυτής και των πολιτών της για να ευημερήσουν μερικοί αριθμοί σε μια οθόνη. Και αν κάνουμε και κανένα λαθάκι και δεν ευημερήσουν! Τι να κάνουμε; Μας συγχωρείτε... αλλά έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem3
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, να αποπέμπονται εκλεγμένοι ηγέτες από τη στιγμή που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντά μας και να αντικαθίστανται από διορισμένους πρώην και μελλοντικούς υπαλλήλους τραπεζών οι οποίοι θα βοηθήσουν να τελειώσει η δουλειά μας. Τι θα πεί δεν είναι επιλογή του λαού; Εδώ μιλάμε για μπίζνες! Ο λαός περισσεύει Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem4
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, τα spreads, τα επιτόκια, οι χρηματιστηριακοί δείκτες, να είναι απείρως πιο φονικά από ατομικές βόμβες και να καταστρέφουν μέσα σε λίγες ώρες χώρες ολόκληρες, οι οποίες είχαν την ατυχία να έχουν ορυκτό πλούτο ή σημαντική γεωστρατηγική θέση. Ποιος είπε πως τους ανήκουν; Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem5
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, οι αποφάσεις για το αν μια χώρα θα συνεχίσει να υπάρχει ή αν θα διαλυθεί, να παίρνονται πίσω από κλειστές πόρτες, ερήμην των ενδιαφερομένων και χωρίς δικαίωμα αντίρρησης ή εναλλακτικής επιλογής. Δεν ξέρουν ο Γιούνγκερ, ο Σόιμπλε, ο Ντάισελμπλουμ και ο Μοσκοβισί; Τι εννοείς δεν τους επέλεξες για να ορίζουν τη ζωή σου! Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem6
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, ένα νόμισμα το οποίο δεν έχει καμία απολύτως εμπράγματη αξία και είναι ένα ζωγραφιστό χαρτάκι, να είναι πιο πολύτιμο από τη ζωή του Κώστα, του Γιάννη, της Μαρίας, της Ελένης. Δε μου λέει κάτι που ο Κώστας, ο Γιάννης, η Μαρία και η Ελένη δεν το έχουν στην τσέπη τους γιατί είναι άνεργοι, άστεγοι, κατεστραμμένοι εξαιτίας του. Ας είχαν τα προσόντα που έχω εγώ. Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem7
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, όταν μια χώρα χρωστάει και δεν μπορεί να αποπληρώσει τα δανεικά της, να κλείνω σχολεία, νοσοκομεία, να ξεπουλώ τις κερδοφόρες επιχειρήσεις της στο 1/10 της τιμής τους, να κόβω συντάξεις και μισθούς αυξάνοντας παράλληλα τους φόρους και τέλος να την δανείζω κι'άλλα για να μου επιστρέψει τα παλιά δανεικά, μέχρι να την ξαναδανείσω για να μου τα ξαναεπιστρέψει. Δε θέλω κουβέντα! Έτσι διασώζεται μια χώρα με οικονομικά προβλήματα τον 21ο αιώνα, θα μας μάθεις τη δουλειά μας; Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem8
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, μια εμπορική και νομισματική ένωση κρατών, να λειτουργεί ως μια συμμορία μπράβων με αρχηγό την πλουσιότερη χώρα, που εκβιάζει τους αδύναμους, αφού πρώτα έχει διαφθείρει τους ηγέτες τους και με διάφορα τεχνάσματα και νόμους τους έχει υποχρεώσει να διαλύσουν την παραγωγή του και να εισάγουν μόνο τα δικά τους προϊόντα, τα δικά τους όπλα, τα δικά τους αυτοκίνητα, τα δικά τους πλυντήρια και όλα αυτά με δανεικά που επιστρέφουν σε αυτούς διπλά και τρίδιπλα. Καλή μπίζνα τελικά οι ενώσεις κρατών! Έτσι λειτουργεί το σύστημα.
asystem9
Είναι λογικό στο δικό μου κόσμο, η βαλβίδα του οξυγόνου που λέγεται χρήμα-ευρώ και από την οποία εξαρτάται η ζωή 600 εκατομμυρίων πολιτών, να βρίσκεται στα χέρια ενός μόνο ανθρώπου, ο οποίος όλως τυχαίως είναι πρώην στέλεχος μιας από τις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου. Δε θέλω αντιρρήσεις είναι εξαίρετος άνθρωπος ο κύριος Ντράγκι και ξέρει τη δουλειά. Άλλωστε... έτσι λειτουργεί το (ευρω)σύστημα.
asystem10
Τελικά έχει πλάκα να έχεις δημιουργήσει ένα σύστημα το οποίο εξυπηρετεί λίγους εκλεκτούς έναντι δισεκατομμυρίων παρακατιανών. Προκαλεί τεράστια συγκίνηση να ξέρεις πως με μια σου απόφαση, με μια σου λέξη, έχεις τη δύναμη να εξοντώσεις χιλιάδες ή και εκατομμύρια κάτω από εσένα χωρίς να έχεις την παραμικρή επίπτωση. Το πολύ πολύ να ζεσταθεί η σαμπάνια όση ώρα μιλάς στο τηλέφωνο ή να κρυώσει ο σολωμός όπως είσαι απορροφημένος στις σκέψεις σου. Όμως τι να κάνουμε... έτσι λειτουργεί το σύστημα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου