Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025

25.000.000€ για 30 μήνες μίσθωση λεωφορείων, ούτε καν αγορά!!! Είμαστε οι καλύτεροι πελάτες των Τούρκων.

 



focusfm.gr
02 Οκτώβριος 2025, 08:56

Στη Θεσσαλονίκη, την καρδιά της Μακεδονίας μας, ο “κατάσκοπος” του Voice News εντόπισε μια ακόμα απόδειξη της εθνικής μας… “φιλοξενίας” προς την Τουρκία.

Μια απλή φωτογραφία από ένα λεωφορείο που εκτελεί δρομολόγια στο κέντρο της πόλης, μάρκας Tersan, αρκεί για να ξεδιπλωθεί ένα σκάνδαλο που μυρίζει προδοσία και ξεπούλημα.

Το όνομα “Tersan” δεν είναι τυχαίο – είναι η σφραγίδα μιας τουρκικής εταιρείας που έχει εισβάλει στις ελληνικές μεταφορές, χτίζοντας πάνω σε φιλικές σχέσεις με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Η Tersan Shipyard, βασισμένη στο Yalova της Τουρκίας, είναι ένας από τους μεγαλύτερους ναυπηγούς της χώρας, με έδρα σε Yalova και Tuzla, και ειδίκευση στην κατασκευή πλοίων, offshore σκαφών και εξειδικευμένων οχημάτων. Ιδρυμένη το 1998, η εταιρεία ανήκει στον Tersan Group, ο οποίος παρέχει υπηρεσίες νέας ναυπηγίας, επισκευών, ιδιοκτησίας πλοίων και πράσινων ενεργειών. Με πάνω από 5.000 υπαλλήλους και ετήσια παραγωγή 6-10 νέων κατασκευών, η Tersan έχει εξαπλωθεί διεθνώς, χτίζοντας ακόμα και LNG-powered πλοία και υβριδικά σκάφη.

Αλλά πίσω από τα “πράσινα” διαπιστευτήριά της κρύβεται η σύνδεση με την τουρκική εξουσία: Οι ιδιοκτήτες της διατηρούν άριστες σχέσεις με τον Ερντογάν, ο οποίος έχει στηρίξει ανοιχτά τέτοιες εταιρείες ως πυλώνες της τουρκικής οικονομίας. Μάλιστα, πριν από μερικά χρόνια, ο ίδιος ο Τούρκος Πρόεδρος παρέστη σε ένα παρθενικό δρομολόγιο λεωφορείων Tersan στην Κωνσταντινούπολη, ευχόμενος “ευλογημένο” ξεκίνημα σε μια σειρά οχημάτων, που τώρα βλέπουμε να γεμίζουν τους ελληνικούς δρόμους.

Αδιάψευστοι μάρτυρες οι φωτογραφίες και τα βίντεο από εκείνη την ημέρα, που δείχνουν τον Ερντογάν δίπλα στους ιδιοκτήτες, εν μέσω πανηγυρισμών και υποσχέσεων για “εθνική υπερηφάνεια”.

Δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά που το VoiceNews αποκαλύπτει τέτοια “συμμαχικά” deals με τους Τούρκους. Θυμηθείτε το σκάνδαλο στη Ρόδο, όπου η Δημοτική υπηρεσία προμηθεύτηκε τουρκικά λεωφορεία της Karsan, μιας άλλης εταιρείας τουρκικής προέλευσης με ιδιοκτήτες που είναι προσωπικοί φίλοι του Ερντογάν. Το κόστος; 1.579.437,60 ευρώ για οχήματα που τα είχε εγκαινιάσει ο ίδιος ο Σουλτάνος!

Όλα τα στοιχεία στο άρθρο μας εδώ: ΣΚΑΝΔΑΛΟ! 1.579.437,60 για ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ στη ΡΟΔΟ! Ιδού η Ρόδος … ιδού και τα λεωφορεία που εγκαινίασε ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ! (ΒΙΝΤΕΟ, ΦΩΤΟ)

Και ενώ συμβαίνουν αυτά, τα τουρκικά οχήματα κατακτούν την Ελλάδα σαν εισβολή χωρίς πυροβολισμούς. Η χώρα μας, που δεν μπορεί να τους αναγωνιστεί ούτε στο ελάχιστο, πρόσφατα ξεπούλησε και την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), τον εθνικό μας παραγωγό οχημάτων μεταφοράς και στρατιωτικών οχημάτων. Τον Αύγουστο του 2025, η ΕΛΒΟ πέρασε ολοκληρωτικά σε ισραηλινά χέρια (SK Group), αφήνοντας πίσω δεκαετίες ελληνικής τεχνογνωσίας και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Μιλάμε για απόλυτη κατάντια: Αντί να χτίζουμε δικά μας λεωφορεία, γεμίζουμε τους δρόμους με τουρκικά, “ευλογημένα” από τον Ερντογάν, ενώ ξεπουλάμε ό,τι απέμεινε από την εθνική μας βιομηχανία.

 

Το VoiceNews δεν σταματά εδώ. Θα επανέλθει σύντομα με λεπτομέρειες για τις συγκεκριμένες συμβάσεις στη Θεσσαλονίκη: Ποιος τις υπέγραψε, ποιος κάνει τα “ντιλ” με τους Τούρκους, και –κυρίως– με ποιανού την ευλογία ή τις πλάτες καλύπτονται αυτές οι συμφωνίες. Μέχρι τότε, κοιτάξτε γύρω σας στα λεωφορεία της πόλης: Κάθε TEMSA και κάθε Karsan είναι μια υπενθύμιση ότι είμαστε οι καλύτεροι πελάτες τους – και οι χειρότεροι εαυτός μας.

Ρεπορτάζ

25,5 εκατομμύρια ευρώ για μισθωμένα λεωφορεία στον ΟΑΣΘ – η πολιτική κοροϊδία σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένω

Όταν το κράτος επιλέγει να μισθώνει αντί να αγοράζει, και μάλιστα με ποσά που ξεπερνούν τα 25 εκατομμύρια ευρώ, δεν πρόκειται για συγκοινωνιακή στρατηγική αλλά για πολιτική πρόκληση. Ο ΟΑΣΘ, με την απόφαση ΔΔ/12/2024, προχώρησε σε διεθνή διαγωνισμό για μίσθωση λεωφορείων 30 μηνών, με προϋπολογισμό 17,7 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και δυνατότητα προαυξήσεων που ανεβάζουν το ποσό στα 25,5 εκατ. ευρώ.

Δείτε εδώ όλο το αρχείο.

ΜΙΣΘΩΣΗ!!!!!! ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΓΟΡΑ!!!!

Η «σύμπτωση» είναι ότι μόνο ένας διαγωνιζόμενος εμφανίστηκε: η εταιρεία MED BUS & TRUCK CENTER του ομίλου Παπαδάκη, που έφερε στην Ελλάδα λεωφορεία από το εξωτερικό, μεταξύ αυτών και τουρκικής κατασκευής TEMSA.

Δείτε εδώ όλο το αρχείο.

Με τη βούλα του κράτους, τα λεωφορεία αυτά κυκλοφορούν ήδη στη Θεσσαλονίκη, με το δημόσιο ταμείο να πληρώνει τα διπλά και τα τριπλά για να «νοικιάζει» οχήματα που σε λίγα χρόνια θα έχουν αποσβεστεί από τους ιδιώτες.

ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ;;; ΓΝΩΣΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ;;; 

Η μίσθωση αντί για αγορά – το απόλυτο σκάνδαλο

Αντί η Ελλάδα να προχωρήσει σε αγορά λεωφορείων, ώστε να αποκτήσει πάγιο δημόσιο κεφάλαιο και περιουσία, επιλέγει να πληρώνει μισθώματα εκατομμυρίων ευρώ. Στην πράξη, μετά από 30 μήνες, το ελληνικό κράτος δεν θα έχει αποκτήσει ούτε ένα λεωφορείο· θα έχει απλώς μισθώσει, δηλαδή «πετάξει» τα χρήματα σε μια διαδικασία που μόνο ως αρπαχτή μπορεί να χαρακτηριστεί.

Οι αριθμοί που σοκάρουν

Από τα ίδια τα επίσημα έγγραφα προκύπτει:

  • 110 αρθρωτά λεωφορεία: 11,55 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (14,3 εκατ. με ΦΠΑ) Δείτε εδώ
  • 20 κανονικά λεωφορεία: 2,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (2,97 εκατ. με ΦΠΑ)
  • 26 μεσαία λεωφορεία (8–10μ, τουρκικής TEMSA): 3,12 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (3,86 εκατ. με ΦΠΑ)
  • 5 μικρά λεωφορεία: 427 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (530 χιλ. με ΦΠΑ)
  • 3 μικρά για ΑμεΑ: 256 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (318 χιλ. με ΦΠΑ)

Συνολικά: 17,7 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ή 22 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Με τις προαυξήσεις που προβλέπει η ίδια η διακήρυξη, το κόστος εκτοξεύεται στα 25,5 εκατ. ευρώ.

Δείτε εδώ τον διαγωνισμό.

Η πολιτική ευθύνη

Δεν πρόκειται για τεχνική λεπτομέρεια. Πρόκειται για πολιτική επιλογή. Οι κυβερνώντες:

  • Επέλεξαν τη μίσθωση αντί για αγορά, πετώντας δεκάδες εκατομμύρια από τα χρήματα των πολιτών.
  • Άφησαν ανενεργή την ΕΛΒΟ, που θα μπορούσε να κατασκευάζει ή να επισκευάζει λεωφορεία στην Ελλάδα, δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
  • Επέτρεψαν να γεμίσουν οι δρόμοι της Μακεδονίας με τουρκικά λεωφορεία, την ώρα που η Άγκυρα προκαλεί καθημερινά με χάρτες «Γαλάζιας Πατρίδας».
  • Οι βουλευτές της κυβέρνησης που είναι; Οι υπουργοί ακούνε;

Αποκλείει τις ρωσικές εταιρείες και αγοράζει από τις τουρκικές – Γιατί;

Υπογράφηκε σύμβαση μίσθωσης πετρελαιοκίνητων λεωφορείων με τη MED BUS & TRUCK CENTER (όμιλος Παπαδάκη), έπειτα από διεθνή ανοικτό διαγωνισμό στον οποίο κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, που εγκρίθηκε και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη σύμβαση περιλαμβάνονται 26 λεωφορεία της τουρκικής TEMSA, γεγονός που εγείρει ερωτήματα: ενώ η Ε.Ε. αποκλείει ρωσικές εταιρείες, το ελληνικό Δημόσιο δαπανά χρήματα των πολιτών για να μισθώνει τουρκικά οχήματα, με την αγορά ουσιαστικά να ελέγχεται από έναν όμιλο.

Απόφαση τροποποίησης – ακόμα περισσότερα «παράθυρα»

Η σύμβαση τροποποιήθηκε ήδη μέσα στο 2025, με τον ανάδοχο να ζητά αλλαγές στα προσφερόμενα οχήματα και τον ΟΑΣΘ να εγκρίνει. Η αιτιολογία; Ότι τα «νέα λεωφορεία είναι πιο αποδοτικά και με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα» .

Δείτε εδώ όλη την σύμβαση.

Με αυτόν τον τρόπο ανοίγει η πόρτα για περαιτέρω αυξήσεις δαπανών, με πρόσχημα την «πράσινη λειτουργία».

Καταγγελία – οι πολίτες πληρώνουν την ανικανότητα

Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: οι Έλληνες φορολογούμενοι χρηματοδοτούν με 25,5 εκατ. ευρώ την τουρκική βιομηχανία λεωφορείων, την ώρα που η εγχώρια παραγωγή έχει ξεπουληθεί και αφεθεί να μαραζώσει. Ο ΟΑΣΘ αντί να γίνει μοχλός ανάπτυξης και να αποκτήσει νέο στόλο, μετατρέπεται σε ενοικιαστή, χωρίς ιδιοκτησία, χωρίς περιουσία, χωρίς προοπτική.

Και όλα αυτά με τη βούλα των πολιτικών, που μιλούν για «ανάπτυξη» και «επενδύσεις», ενώ στην πράξη χαρίζουν δημόσιο χρήμα σε ξένες εταιρείες. Οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να ρωτήσουν:

  • Γιατί πληρώνουμε μισθώματα εκατομμυρίων όταν μπορούσαμε να αγοράσουμε;
  • Γιατί οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης γεμίζουν με τουρκικά λεωφορεία;
  • Ποιοι πολιτικοί ευθύνονται για αυτήν τη σπατάλη και ποιοι επωφελούνται;

Η υπόθεση του ΟΑΣΘ είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής υποτέλειας και οικονομικής λεηλασίας. Και το σκάνδαλο δεν πρέπει να μείνει θαμμένο στα «τεχνικά» παραρτήματα των συμβάσεων.


Διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ..

Πηγή: voicenews.gr https://voicenews.gr/25-000-000e-gia-misthosi-leoforeion-30-mines-oute-kan-agora-ta-pio-akriva-apo-tous-tourkous-ntropi/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου