ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΕΤΗΣ
Ελεύθεροι Έλληνες στήν χώρα τού φωτός. Δέν υπάρχει δεξιά, δέν υπάρχει αριστερά. Μόνον κόκκαλα υπάρχουν, τών Ελλήνων τά ιερά.================== -"Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι." -
Τρίτη 27 Μαΐου 2025
ΓΙΑΤΙ «ΟΧΙ» ΣΤΑ «ΨΗΦΙΑΚΑ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ»
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΕΤΗΣ
Δευτέρα 26 Μαΐου 2025
Ο Προσωπικός Αριθμός και η ενσωμάτωσή του στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε ο Προσωπικός Αριθμός και η ενσωμάτωσή του στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας.
Με τη χρήση του Προσωπικού Αριθμού δίνεται στους πολίτες για πρώτη φορά η δυνατότητα να χρησιμοποιούν έναν αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο, ο οποίος θα καλύπτει όλες τις χρήσεις των τομεακών αριθμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ που αφορά φορολογικές υποθέσεις, ο ΑΜΚΑ που σχετίζεται με ασφαλιστικά ζητήματα και ο αριθμός αστυνομικής ταυτότητας.
Ο νέος αριθμός θα είναι μοναδικός και δεν θα μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της ζωής του πολίτη.
Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών και παράλληλα θα αντιμετωπιστούν χρόνια κενά στη διασύνδεση κρατικών μητρώων, που είχαν ως συνέπεια την ταλαιπωρία των πολιτών και τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Δημοσίου.
Με τον Προσωπικό Αριθμό θα διορθωθούν επίσης λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους (Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, Φορολογικού Μητρώου της ΑΑΔΕ, Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., Μητρώου Δελτίων Ταυτότητας της ΕΛ.ΑΣ. και Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας).
«Κλειδί» για να ξεκλειδώνει οποιαδήποτε συναλλαγή με το Δημόσιο
«Συγχαρητήρια, καταρχάς, σε όσους δούλεψαν σκληρά για να φτάσουμε στο σημείο σήμερα να μπορούμε να θέτουμε σε ψηφιακή λειτουργία τον Προσωπικό Αριθμό. Είναι μια φαινομενικά τεχνική παρέμβαση, η οποία νομίζω, όμως, ότι έχει μια πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία ως προς τον συνολικό εκσυγχρονισμό του κράτους.
Ουσιαστικά, ο νέος Προσωπικός Αριθμός που θα αποδοθεί σε κάθε πολίτη γίνεται το “κλειδί” για να ξεκλειδώνει οποιαδήποτε συναλλαγή με το Δημόσιο. Έρχεται και συμπληρώνει τους υφιστάμενους αριθμούς οι οποίοι ήδη υπάρχουν.
Και για να το πούμε πολύ απλά, η φιλοδοξία μας είναι από εδώ και στο εξής ο πολίτης να θυμάται μόνο τον έναν προσωπικό του αριθμό -στη διαμόρφωση του οποίου θα συμμετέχει και ο ίδιος, έτσι ώστε να είναι πραγματικά προσωπικός ο αριθμός- για να διευκολυνθούν οι επικοινωνίες του πολίτη με το Δημόσιο.
Και είναι, επίσης, μια μεγάλη ευκαιρία να διορθώσουμε μια σειρά από λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους, θα έλεγα από συστάσεώς τους, έτσι ώστε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλα τα στοιχεία που αφορούν σε όλους τους Έλληνες πολίτες είναι απολύτως ορθά.
Προσδιορίσατε τη διαδικασία με την οποία θα εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος από εδώ και στο εξής θα αναγράφεται και στις καινούργιες ταυτότητες. Να πούμε, επίσης, ότι οι μπλε ταυτότητες, έτσι όπως τις ξέραμε, θα αποτελούν σύντομα -και πρέπει να αποτελούν βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας- παρελθόν. Και σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κάνουμε το καλύτερο δυνατό ώστε να περιορίσουμε τις αναμονές για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.
Η νέα ταυτότητα από μόνη της είναι μια σημαντική ένδειξη προόδου του ελληνικού κράτους και ενθαρρύνουμε όλους τους πολίτες το συντομότερο δυνατό να σπεύσουν για να την εκδώσουν. Και δική μας δουλειά είναι να μειώσουμε τους χρόνους αναμονής, ειδικά στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ώστε αυτή η διαδικασία να γίνεται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός μετά την παρουσίαση.
Χορήγηση μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr
H χρήση του Προσωπικού Αριθμού θα διευκολύνει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφορετικών δημόσιων υπηρεσιών, βελτιώνοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα, και παράλληλα θα επιτρέψει τη δημιουργία ακριβών και αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων.
Η χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού θα πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr, όπου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα οι ίδιοι να διαμορφώσουν μέρος του Προσωπικού τους Αριθμού. Παράλληλα, οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν τις απαραίτητες επιβεβαιώσεις των προσωπικών τους στοιχείων και να αιτηθούν διορθώσεις σε περίπτωση αποκλίσεων, ώστε να συνάδουν με τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στο μητρώο πολιτών.
Η πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του Ιουνίου.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα αναγράφεται αυτοματοποιημένα στις νέες ταυτότητες, στην πίσω όψη, και θα αποτελεί το αναγνωριστικό που επαληθεύει μοναδικά την ταυτότητα του προσώπου στον ψηφιακό κόσμο, αντίστοιχα με τον αριθμό δελτίου ταυτότητας που σε συνδυασμό με τη φωτογραφία ταυτοποιεί το πρόσωπο στον φυσικό κόσμο.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: «Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται να κάνει δύο πράγματα: το ένα είναι να βοηθήσει τους πολίτες που ταλαιπωρούνται στο ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας αυτών των ανορθογραφιών -μεταφορικά και κυριολεκτικά- στα μητρώα του κράτους, και το δεύτερο έρχεται να βάλει μία σειρά πλέον στα μητρώα του κράτους, προκειμένου να μην έχουμε αυτή την πολλαπλή και λανθασμένη πολλές φορές εικόνα.
Ο σκοπός είναι πλέον μόνο με έναν αριθμό και όχι με τέσσερις διαφορετικούς τομεακούς αριθμούς, ο πολίτης να εξυπηρετείται σε όλο το ελληνικό Δημόσιο, σιγά-σιγά και στον ιδιωτικό τομέα. Είναι μία τομή, πραγματικά, για την ελληνική δημόσια διοίκηση».
Η παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού έγινε από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.
Πάνω από 1,7 εκατ. νέες ταυτότητες έχουν ήδη παραληφθεί – Δυνατότητα έκδοσης και εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας
Στο πλαίσιο της σύσκεψης έγινε επίσης ενημέρωση από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σχετικά με την πορεία έκδοσης των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων. Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί από τους κατόχους τους περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια νέες ταυτότητες, ενώ λειτουργούν 371 Υπηρεσίες Έκδοσης σε όλη την Ελλάδα.
«Εκδίδονται κάθε χρόνο από τα Τμήματα Διερεύνησης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας 1 εκατομμύριο ταυτότητες, σε όλα τα σημεία της χώρας, σε όλους τους Νομούς της χώρας, σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η προσπάθειά μας από εδώ και μπρος είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω με προσωπικό και μεγαλύτερη απασχόληση τα Τμήματα Διερεύνησης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων, να έχουμε περισσότερες θέσεις εργασίας, να δουλεύουν και την Κυριακή τα τμήματα ούτως ώστε να υποδέχονται τους πολίτες.
Καλούμε, επίσης, τους πολίτες αυτούς οι οποίοι θα πάνε διακοπές σε διάφορα σημεία της χώρας, επειδή η δυνατότητα που έχουν τα περιφερειακά τμήματα ασφαλείας για έκδοση ταυτοτήτων είναι μεγαλύτερη, θα μπορούσαν εκεί για λόγους συντομίας και εξυπηρέτησης να υποβάλουν την αίτησή τους εκεί, τα δικαιολογητικά τους, για να γίνει γρήγορα η έκδοση ταυτότητας», ανέφερε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.- Δημοσίευση: Αργύριος Μαρινάκης Έλλην ΠολίτηςΣάς άρεσε;Γίνετε αναγνώστες τής Ιστοσελίδος μας μέ ένα κλίκ, επάνω δεξιά στήν αρχή τής σελίδοςΣχολιάστε!!!Διαδώστε!!!!26/05/2025 - 34737 - 45129
- Δημοσίευση: Αργύριος Μαρινάκης Έλλην ΠολίτηςΣάς άρεσε;Γίνετε αναγνώστες τής Ιστοσελίδος μας μέ ένα κλίκ, επάνω δεξιά στήν αρχή τής σελίδοςΣχολιάστε!!!Διαδώστε!!!!26/05/2025 - 34737 - 45129
Κανονισμός για την ευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα (EUDI). Από την ψηφιακή ταυτοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι.
Από την ψηφιακή ταυτοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι.
Από την ψηφιακή ταυτοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι
Ο νέος κανονισμός για τη θέσπιση πλαισίου για την ευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα βασίζεται στονκανονισμό του2014 για την ηλεκτρονική ταυτοποίηση και τις υπηρεσίες εμπιστοσύνης για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην εσωτερική αγορά (κανονισμός eIDAS).
Σύμφωνα με τον κανονισμό eIDAS, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα μπορούσαν, σε εθελοντική βάση, να κοινοποιούν τα εθνικά συστήματα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, τα οποία άλλα κράτη μέλη υποχρεούνται να αναγνωρίσουν. Η αναγνώριση της κοινοποιηθείσας ηλεκτρονικής ταυτοποίησης κατέστη υποχρεωτική το 2018. Ωστόσο, δεν υπήρχε απαίτηση για τα κράτη μέλη να αναπτύξουν εθνική ηλεκτρονική ταυτοποίηση. Η διαλειτουργικότητα επιτεύχθηκε μόνο με την υλοποίηση μιας υπερκατασκευής διαλειτουργικότητας που συνδέει τα διάφορα συστήματα ταυτότητας, η οποία ήταν επιρρεπής σε τεχνικά προβλήματα. Αυτό οδήγησε σε αποκλίσεις μεταξύ των χωρών και εμπόδισε την επέκταση στις ιδιωτικές ψηφιακές υπηρεσίες.
Ο νέος κανονισμός αντιμετωπίζει τις ελλείψεις του eIDAS βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του ισχύοντος πλαισίου για την ψηφιακή ταυτότητα και επεκτείνοντας τα οφέλη του στον ιδιωτικό τομέα. Τα κράτη μέλη θα έχουν την εντολή να προσφέρουν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις ψηφιακά πορτοφόλια, τα οποία μπορούν να συνδέουν την εθνική ψηφιακή τους ταυτότητα με απόδειξη άλλων προσωπικών χαρακτηριστικών, όπως άδειες οδήγησης, διπλώματα και τραπεζικούς λογαριασμούς. Τα πορτοφόλια αυτά μπορούν να εκδίδονται είτε από δημόσιες αρχές είτε από αναγνωρισμένους ιδιωτικούς φορείς. Στόχος είναι να παρασχεθεί στους Ευρωπαίους ο πλήρης έλεγχος των δεδομένων τους κατά την πρόσβασή τους σε επιγραμμικές υπηρεσίες, εξαλείφοντας την περιττή κοινοχρησία δεδομένων. Οι πάροχοι υπηρεσιών που είναι νομικά υποχρεωμένοι να ταυτοποιούν τους πελάτες τους με αδιαμφισβήτητο τρόπο θα υποχρεούνται να αποδέχονται το πορτοφόλι για έλεγχο ταυτότητας.
Τα πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας της ΕΕ θα βασίζονται σε εθνικά συστήματα που υπάρχουν ήδη σε ορισμένα κράτη μέλη. Ο νέος κανονισμός ορίζει ότιτα κράτη μέλη θα συνεχίσουν να παρέχουν στοιχεία ταυτότητας. Το ευρωπαϊκό πορτοφόλι ψηφιακής ταυτότητας βασίζεται σε αυτή τη βάση, διευρύνοντας τις λειτουργίες και τη χρηστικότητα των εθνικών ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και διασφαλίζοντας την αμοιβαία αναγνώριση των εθνικών πορτοφολιών από τα άλλα κράτη μέλη.
Θα προωθήσει επίσης μια εναρμονισμένη προσέγγιση ασφάλειας, διευκολύνοντας την ευρεία αποδοχή των ψηφιακών ταυτοτήτων σε ολόκληρη την ΕΕ. Η προσέγγιση αυτή θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο του κανονισμού, παρέχοντας στους πολίτες και στους παρόχους επιγραμμικών υπηρεσιών κοινή τεχνική αρχιτεκτονική, πλαίσιο αναφοράς και πρότυπα. Η εναρμόνιση αυτή διασφαλίζει την αναγνώριση και την αποδοχή λύσεων ψηφιακής ταυτότητας σε ολόκληρη την ΕΕ, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και τη διαλειτουργικότητα.
Ευθυγραμμισμένος με την υφιστάμενη νομοθεσία για την κυβερνοασφάλεια, ο κανονισμός απαιτεί συμμόρφωση με τις απαιτήσεις κυβερνοασφάλειας, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στις λύσεις ψηφιακής ταυτότητας. Επιπλέον, επιτρέπει την έκδοση ηλεκτρονικών βεβαιώσεων από δημόσιους φορείς, προωθώντας την πανευρωπαϊκή αναγνώριση των διαπιστευτηρίων σε ηλεκτρονική μορφή, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων.
Πέραν της απλής ταυτοποίησης, ο κανονισμός θα επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των υπηρεσιών εμπιστοσύνης ώστε να συμπεριλάβει την καταγραφή ηλεκτρονικών δεδομένων σε ηλεκτρονικό καθολικό, τη διαχείριση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής και τις διατάξεις δημιουργίας ή τις συσκευές δημιουργίας εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής σφραγίδας.
Η Ευρωπαϊκή Ομάδα Συνεργασίας για την Ψηφιακή Ταυτότητα υποστηρίζει την εφαρμογή του κανονισμού EUDI, παρέχει καθοδήγηση στην Επιτροπή και συνεργάζεταιμε την Επιτροπή και άλλους σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς για την ανάπτυξη μιας κοινής εργαλειοθήκης της Ένωσης.
Κύρια οφέλη των πορτοφολιών ψηφιακής ταυτότητας της ΕΕ
Πολίτες και επιχειρήσεις:
- Έλεγχος χρήστη: Οι πολίτες θα έχουν την εξουσία να επιλέγουν ποιες πτυχές της ταυτότητάς τους και τα δεδομένα που μοιράζονται με τρίτους, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα και τον έλεγχο των προσωπικών πληροφοριών.
- Ευρεία χρηστικότητα: Τα πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας της ΕΕ θα είναι διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ για την πρόσβαση σε δημόσιες και ιδιωτικές ψηφιακές υπηρεσίες, καθιστώντας τις επιγραμμικές αλληλεπιδράσεις πιο απρόσκοπτες και αποτελεσματικές.
- Διαφάνεια και ασφάλεια: τα ψηφιακά πορτοφόλια της ΕΕ θα διαθέτουν άδεια ανοικτού κώδικα, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και την ασφάλεια. Οι χρήστες θα είναι βέβαιοι ότι τα δεδομένα τους αντιμετωπίζονται με ασφάλεια, με μέτρα για την πρόληψη της κατάχρησης ή της παράνομης παρακολούθησης.
- Ευκολία χρήσης: Τα πορτοφόλια θα προσφέρουν μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή, επιτρέποντας στα άτομα να διαχειρίζονται εύκολα τις ψηφιακές τους ταυτότητες και τις υπηρεσίες πρόσβασης. Η δημιουργία εξειδικευμένων ηλεκτρονικών υπογραφών για μη επαγγελματική χρήση θα είναι δωρεάν, ενισχύοντας την προσβασιμότητα.
- Ομαλή επιβίβαση: Οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα εθνικά συστήματα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης για την εγγραφή τους στα πορτοφόλια, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση στη διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας.
α) Κυβερνήσεις:
- Βελτιωμένη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες: Τα πορτοφόλια μπορούν να εξορθολογίσουν τη διαδικασία επαλήθευσης της ταυτότητας, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολιτών σε κυβερνητικές υπηρεσίες στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της αφομοίωσης.
- Ενίσχυση της πρόληψης της απάτης: Παρέχοντας ασφαλή και επαληθεύσιμα μέσα ταυτότητας, μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κλοπής ταυτότητας και της σχετικής απάτης όσον αφορά τις κρατικές υπηρεσίες.
- Βελτιώνει την ασφάλεια: Η συνολική ασφάλεια των δεδομένων των πολιτών θα ενισχυθεί και ο κίνδυνος παραβιάσεων θα μειωθεί.
β) Παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών:
- Βελτίωση της ασφάλειας και της ιδιωτικής ζωής: Τα πορτοφόλια μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο που συνδέεται με την ευθύνη για τις παραδοσιακές μεθόδους ελέγχου ταυτότητας.
- Μειώστε το κόστος του ελέγχου ταυτότητας: Τα πορτοφόλια μπορούν να μειώσουν το κόστος που σχετίζεται με τις διαδικασίες επαλήθευσης ταυτότητας, απλοποιώντας και αυτοματοποιώντας τις.
- Αποφύγετε να βασίζεστε σε ανταγωνιστικές μεγάλες πλατφόρμες: Οι πάροχοι υπηρεσιών θα πρέπει να βασίζονται λιγότερο σε υπηρεσίες ταυτότητας με ασαφή χρήση των δεδομένων που λαμβάνονται από τους χρήστες.
γ) Κοινωνία:
- Αύξηση των διαδικτυακών συναλλαγών: Με ευκολότερη και ασφαλέστερη επαλήθευση, οι άνθρωποι μπορεί να είναι πιο διατεθειμένοι να συμμετάσχουν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές.
- Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες: Η υιοθέτηση πορτοφολιών ταυτότητας μπορεί να τονώσει την καινοτομία, οδηγώντας σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα.
- Ανακατανομή πόρων: Οι πόροι που προηγουμένως ήταν αφιερωμένοι σε διαδικασίες μη αυτόματης επαλήθευσης μπορούν να ανακατευθυνθούν σε πιο παραγωγικές χρήσεις.
- Οικονομική ανάπτυξη: Συνολικά, η μεγαλύτερη υιοθέτηση των διαδικτυακών συναλλαγών, οι νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και η βελτιωμένη κατανομή των πόρων μπορούν να συμβάλουν στη συνολική οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη.
Η εισαγωγή των ευρωπαϊκών πορτοφολιών ψηφιακής ταυτότητας θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι ψηφιοποίησης της Ευρώπης. Συλλογικά, οι πτυχές αυτές αποτελούν ένα ισχυρό πλαίσιο για μια ευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα, διασφαλίζοντας την καθολική πρόσβαση, την αξιοπιστία, την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επόμενα βήματα
Οκανονισμός (ΕΕ) 2024/1183 για τη θέσπιση του ευρωπαϊκού πλαισίου ψηφιακής ταυτότητας έχει τεθεί σε ισχύ. Το πλαίσιο αναθέτει στα κράτη μέλη να παρέχουν πορτοφόλια ψηφιακής ταυτότητας (eID) της ΕΕ στους πολίτες εντός 24 μηνών από την έκδοση των εκτελεστικών πράξεων. Οι πέντε εκτελεστικές πράξεις εκδόθηκαν στις 28 Νοεμβρίου 2024 και καθορίζουν τους κανόνες για τις βασικές λειτουργίες και την πιστοποίηση των πορτοφολιών ηλεκτρονικής ταυτοποίησης. Οι πράξεις έχουν ενημερωθεί για τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές που έχουν αναπτυχθεί για τηνεργαλειοθήκη της ΕΕ για την ψηφιακή ταυτότητα και διασφαλίζουν την ομοιόμορφη εφαρμογή των πορτοφολιών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Πιλοτικά έργα μεγάλης κλίμακας βρίσκονται σε εξέλιξη για τη δοκιμή τεχνικών προδιαγραφών και πρωτοτύπων λογισμικού για το πορτοφόλι ψηφιακής ταυτότητας της ΕΕ σε διάφορους τομείς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτά τα πιλοτικά προγράμματα αποσκοπούν στην αξιολόγηση της χρηστικότητας του πορτοφολιού σε σενάρια όπως η πρόσβαση σε κυβερνητικές υπηρεσίες, το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών και η διευκόλυνση ασφαλών διαδικτυακών πληρωμών, με τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών και δημόσιων αρχών σε όλα τα κράτη μέλη, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και την Ουκρανία.
ΠΗΓΗ: https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/eudi-regulation
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.- Δημοσίευση: Αργύριος Μαρινάκης Έλλην ΠολίτηςΣάς άρεσε;Γίνετε αναγνώστες τής Ιστοσελίδος μας μέ ένα κλίκ, επάνω δεξιά στήν αρχή τής σελίδοςΣχολιάστε!!!Διαδώστε!!!!26/05/2025 - 34736 - 45128
- Δημοσίευση: Αργύριος Μαρινάκης Έλλην ΠολίτηςΣάς άρεσε;Γίνετε αναγνώστες τής Ιστοσελίδος μας μέ ένα κλίκ, επάνω δεξιά στήν αρχή τής σελίδοςΣχολιάστε!!!Διαδώστε!!!!26/05/2025 - 34736 - 45128