Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Μαρία Βασιλάκου: Το πείραμα της «πράσινης» Μαρίας στους δρόμους της Βιέννης





  • ( UPD -12/06/2016 08:29 )
  •  Print

Μαρία Βασιλάκου: Το πείραμα της «πράσινης» Μαρίας στους δρόμους της Βιέννης
Προσθήκη σχολίου
 Η Ελληνίδα αντιδήμαρχος της πόλης ώθησε τους πολίτες να αναπλάσουν τους κοινόχρηστους χώρους και άνοιξε μπίζνες με τα φωτοβολταϊκά
Της Μαριάννας Τζάννε
Τουλάχιστον 900.000 ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (αντιστοιχούν στους μισούς Βιεννέζους) «έσπρωξε» στα δημόσια μέσα μεταφοράς -μειώνοντας κατά 80 ευρώ το κόστος- η κυρία Μαρία Βασιλάκου, η πρώτη Ελληνίδα πολιτικός που κατέχει τη θέση της αντιδημάρχου σε έναν από τους προηγμένους δήμους της Ευρώπης.
Μαζί δε με τη χρήση του ποδηλάτου -που επί των ημερών της αυξήθηκε στο 7%- αλλά και την ενθάρρυνση συνεταιρισμού μεταξύ πολιτών και δημοτικής επιχείρησης για την εγκατάσταση 17 φωτοβολταϊκών πάρκων λαϊκής βάσης επιβεβαιώνεται η άποψη ότι η 47χρονη πολιτικός και αναπληρώτρια κυβερνήτης της Βιέννης εκτός του ότι διαθέτει μεσογειακό ταμπεραμέντο συνδυάζει με άψογο τρόπο την πειθαρχία, το όραμα αλλά και τον σεβασμό στο περιβάλλον που αποπνέει το δυτικοευρωπαϊκό μοντέλο πολιτικής.
Η «πράσινη» Μαρία -η οποία το 2009 αρνήθηκε τη θέση της υπουργού Περιβάλλοντος που της πρότεινε ο Γιώργος Παπανδρέου και από το 2010 βρίσκεται στη θέση της αντιδημάρχου Βιέννης στο ομοσπονδιακό κρατίδιο της Αυστρίας- έχει ήδη ξεδιπλώσει την οικολογική πολιτική της, η οποία βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση από τους Βιεννέζους. Με αρμοδιότητες τη χωροταξία, τις μεταφορές, το κλίμα και την ενέργεια, κατά τη θητεία της οι γειτονιές της πόλης πρασίνισαν ακόμη περισσότερο, αφού η κυρία Βασιλάκου δεν δίστασε να εναντιωθεί στις υπηρεσίες του δήμου της, οι οποίες έσπευσαν να αποσύρουν τις χρωματιστές πινελιές που περιελάμβανε το σχέδιο αναβάθμισης κοινόχρηστων χώρων.
Στην προσπάθειά της να αλλάξει το ύφος της πόλης και να δώσει μια διαφορετική νότα σε περιοχές που ασφυκτιούν από τη ρουτίνα και τις συνθήκες ζωής στις μεγαλουπόλεις, σκέφτηκε να δώσει κίνητρα στους δημότες για να δημιουργήσουν τον δικό τους χώρο μέσα στην πόλη. Οι πολίτες δεν άργησαν να αδράξουν την ευκαιρία, μετατρέποντας σε κοινόχρηστους χώρους υπαίθριες θέσεις πάρκινγκ και τοποθετώντας παράλληλα γλάστρες στους κάδους απορριμμάτων.
Οταν οι υπηρεσίες διαπίστωσαν ότι οι Βιεννέζοι έβγαλαν κυριολεκτικά στον δρόμο τη βεράντα τους «κλέβοντας» τετραγωνικά από τους πεζούς, ζήτησαν να αποσυρθούν από τα πεζοδρόμια τραπεζάκια, καρέκλες και γλάστρες. «Ηταν κάτι που δεν μπορούσα να στερήσω από τους δημότες της πόλης μας, γι’ αυτό και αποφάσισα να ενθαρρύνω τις “πράσινες” γειτονιές μέσα από τις αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων», αναφέρει στο «Newmoney.gr» η κυρία Βασιλάκου. Με τον τρόπο αυτό υλοποιήθηκε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρότζεκτ μεικτών χρήσεων σε όλη την Ευρώπη, που παρά τον σεισμό που προκάλεσε πάντρεψε πεζούς και οδηγούς με τόση αρμονία ώστε όλοι κινούνται με σεβασμό ο ένας απέναντι στον άλλον. Το έργο κόστισε 24 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνοντας όλη την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και ασύρματο δίκτυο Wi-Fi.
 sel-21-21-21
Από τις δράσεις των πολιτών στους δρόμους της Βιέννης. Υπαίθρια πάρκινγκ μετατράπηκαν σε κοινόχρηστους χώρους και οι Βιεννέζοι έβγαλαν τις γλάστρες τους στον δρόμο.
 sel-21-21-22
Για το Προσφυγικό και την εκτίναξη των ποσοστών της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη
Την ώρα που η Αυστριακή υπουργός Εσωτερικών Γιοχάνα Μικλ-Λάιτνερ υψώνει τα τείχη της Ευρώπης-φρούριο, η αντιδήμαρχος της Βιέννης, η οποία βρέθηκε στην Αθήνα πρόσφατα ως κεντρική ομιλήτρια του συνεδρίου European Conference on Mobility Management (ECOMM), δηλώνει αντίθετη στους ευρωπαϊκούς φράχτες που προσπαθούν να εμποδίσουν τη μετακίνηση των προσφύγων. Κόντρα στα αγκαθωτά συρματοπλέγματα γύρω από την Αυστρία κατά το πρότυπο της Ουγγαρίας, η αναπληρώτρια κυβερνήτης της Βιέννης σημειώνει ότι το κύμα μεταναστών στην Αυστρία εμφανίζει ύφεση από τις αρχές του χρόνου (πέρασαν από τη χώρα περίπου 20.000 μετανάστες από 600.000 πέρσι), επισημαίνει όμως ότι όλο το βάρος έχει πέσει στις πλάτες της Ελλάδας και της Ιταλίας.
Η κυρία Βασιλάκου εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένη για την τροπή που έχει πάρει το Προσφυγικό, επισημαίνοντας τις άθλιες συνθήκες για τους πρόσφυγες αλλά και τη μεγάλη αδυναμία της Ευρώπης να δείξει την αλληλεγγύη της σε ένα τόσο σοβαρό θέμα. Το ίδιο ανησυχητική κρίνει και την άνοδο της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη, υποστηρίζοντας ότι το ρήγμα βαθαίνει από το αίσθημα της αδικίας μεταξύ της κατανομής των βαρών, αλλά και της ανεργίας που κλονίζει τις δομές, οδηγεί στην ημιαπασχόληση και πλήττει την αγοραστική δύναμη της κοινωνίας. «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, ενώ η φοροδιαφυγή καλπάζει την ώρα που μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης», επισημαίνει η κυρία Βασιλάκου και συνεχίζει: «Ολα αυτά καλλιεργούν αίσθημα αδικίας και βαθιάς οργής. Και αυτή η οργή στρέφεται και κατά της δημοκρατίας καθώς πολλοί πιστεύουν ότι το δημοκρατικό σύστημα παράγει διεφθαρμένες και αδύναμες πολιτικές. Αυτοί που ψηφίζουν Ακροδεξιά είναι συγκυριακοί ψηφοφόροι και σίγουρα δεν είναι ακροδεξιοί, όπως δεν είναι και αριστεροί όσοι ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι εκείνοι που δεν πιστεύουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν καλύτερο μέλλον ψηφίζουν Ακροδεξιά».
Με βαθιά πολιτική σκέψη αλλά πολύ προσεκτική στις αναφορές της για το ελληνικό πολιτικό σύστημα, η κυρία Βασιλάκου αποφεύγει να σχολιάσει την «πράσινη» πολιτική του οικολόγου υπουργού Γιάννη Τσιρώνη, υποστηρίζοντας ότι επαφή υπάρχει, αλλά όχι σε βαθμό που να μπορεί να παρακολουθήσει το κυβερνητικό του έργο. Στο ερώτημα εάν η ίδια είναι έτοιμη να επιστρέψει στην Ελλάδα, η απάντηση είναι μάλλον διπλωματική: «Πάντα υπάρχει αυτή η σκέψη στο μυαλό, όμως δεν φτάνω ποτέ να το σκεφτώ τόσο σοβαρά». Σε ό,τι αφορά την πόλη της Αθήνας, υποστηρίζει ότι έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια: «Οι πεζοδρομήσεις, το μετρό, η ελεγχόμενη στάθμευση είναι στα πολύ θετικά βήματα. Εκείνο όμως που πρέπει να μετριαστεί είναι χρήση των Ι.Χ.». Ομως για να αλλάξει αυτό έχει σημασία το πώς διαμορφώνεις τον δημόσιο χώρο. «Εάν υπάρχει σκιά για να διασχίσει ο πολίτης μια απόσταση ή πεζοδρόμιο ή παγκάκι για να σταματήσει. Ολα αυτά παίζουν μεγάλο ρόλο για να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο». Τονίζει πάντως ότι η Αθήνα έχει κάτι που μπορεί να διδαχτεί η Βιέννη και να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η ζωή μέσα στην πόλη: «Η Αθήνα δείχνει ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε το χάος». Η αντιδήμαρχος της Βιέννης υποστηρίζει ότι η υπερβολική τάξη πνίγει την καινοτομία και στερεί σημαντικές πρωτοβουλίες από μια κοινωνία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου