Τροπολογία για αγορά μή εγκεκριμένων μονοκλωνικών αντισωμάτων από το κράτος.
Διάταξη που θα επιτρέπει την εισαγωγή μονοκλωνικών αντισωμάτων για την αντιμετώπιση της covid-19 κατατέθηκε στη Βουλή με τροπολογία.
Το άρθρο 7 της Τροπολογίας του Υπουργείου Υγείας προβλέπεται ότι, η χορήγηση στην Ελλάδα μη εγκεκριμένων μονοκλωνικών αντισωμάτων τα οποία προορίζονται για την πρόληψη της βαριάς νόσησης στους μνημονευόμενους COVID-19 ασθενείς και για τα οποία έχει εκδοθεί επιστημονική γνώμη της Επιτροπής Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Μ.Α.), είναι δυνατή μόνο στο πλαίσιο ομαδικού προγράμματος πρώιμης πρόσβασης, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. Επίσης προβλέπεται ότι η κάλυψη της σχετικής δαπάνης βαρύνει το Δημόσιο.
Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρη την Τροπολογία
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
«Κύρωση της από 26.7.2021 τροποποίησης καί αντικατάστασης της από 3.6.2019 επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο VI της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος" και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας και των παραρτημάτων της και άλλες επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού COVID-19»
Άρθρο 1
Ανανέωση μηνιαίων και επαναλαμβανόμενων γνωματεύσεων χρονίως πασχόντων - Παράταση ισχύος της παρ. 2 του άρθρου 45 του ν. 4764/2020
Η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου 45 του ν. 4764/2020 (Α' 256), ως προς την ανανέωση των μηνιαίων και επαναλαμβανόμενων γνωματεύσεων χρονίως πασχόντων, που παρατάθηκε με το άρθρο 51 του ν. 4812/2021 (Α' 110} από τη λήξη της έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2021, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
Άρθρο 2
Δυνατότητα κατ' οίκον εμβολιασμού των δικαιούχων πολιτών - Παράταση ισχύος της παρ. 2 του άρθρου 52Ατου ν. 4764/2020
Η ισχύς της παρ. 2 του άρθρου 52Α του ν. 4764/2020 (Α' 256), ως προς την υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 για τον εμβολιασμό κατ' οίκον δικαιούχων πολιτών, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31Π Δεκεμβρίου 2021.
Άρθρο 3
Δυνατότητα διενέργειας εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τον Ε.Ο.Δ.Υ. - Παράταση ισχύος του άρθρου 58 του ν. 4764/2020
Η ισχύς του άρθρου 58 του ν. 4764/2020 ως προς τη διενέργεια εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τον Ε.Ο.Δ.Υ., που παρατάθηκε με το άρθρο 57 του ν. 4812/2021 (Α' 110) από τη λήξη της έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31Π Δεκεμβρίου 2021.
Άρθρο 4
Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού σε μονάδες κοινωνικής πρόνοιας - Τροποποίηση του άρθρου 206 του ν. 4820/2021
Στο άρθρο 206 του ν. 4820/2021 (Α' 130), α) η περ. α' της παρ. Ια τροποποιείται, ώστε να μην καταλαμβάνονται από αυτήν τα Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας, τα οποία προβλέπονται ρητά στην περ. ια' της παρ, Ια, β) στην περ, β' ο όρος «ειδικές ανάγκες» αντικαθίσταται από τον όρο «αναπηρία», γ) η περ. στ' της παρ. Ια τροποποιείται, προκειμένου να ενταχθούν στο πεδίο εφαρμογής της και οι ανοικτές δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α' 16), δ) η παρ. 1β τροποποιείται, ώστε να αποσαφηνιστεί ότι ως νεοεισερχόμενοι στις δομές της παρ. Ια νοούνται και οι ωφελούμενοι των ανοικτών δομών, να προβλεφθεί ότι κάθε νεοεισερχόμενος στις δομές της παρ. Ια αρκεί να έχει πραγματοποιήσει την πρώτη ή τη μοναδική δόση εμβολιασμού, και να εξαιρεθούν από την υποχρέωση εμβολιασμού οι νοσηλευόμενοι στις μονάδες της περ. α' της παρ. Ια, ε) η παρ. 2 τροποποιείται με την προσθήκη του προσωπικού των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ,Π.Α.) στο υποχρεωτικά εμβολιαζόμενο προσωπικό, στ) στην παρ. 4 προστίθεται τρίτο εδάφιο, ζ) στην περ. β' της παρ. 6 μετά τη φράση «Στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό» προστίθεται οι λέξεις «ή παρέχει υπηρεσίες σε ωφελούμενους», και το άρθρο 206 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 206
Υποχρεωτικότητα εμβολιασμού
Ια. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοιού COViD-19 όλο το προσωπικό των ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων και φροντίδας ατόμων με αναπηρία (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό), ήτοι:
(α) Κέντρα Αποθεραπείας - Αποκατάστασης Κλειστής Νοσηλείας, Κέντρα Αποθεραπείας - Αποκατάστασης Ημερήσιας Νοσηλείας και Ελάχιστες Μονάδες Ιατρικής Αποκατάστασης του άρθρου 15 του π.δ. 395/1993 (Α' 166).
(β) Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για άτομα με αναπηρία του άρθρου 30 του ν. 2072/1992.
(γ) Στέγες Αυτόνομης Διαβίωσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία Π4β/οικ.4681/1996 (Β' 825).
(δ) Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α' 213).
(ε) Θεραπευτήρια Χρονίως Πασχόντων του π.δ. 631/1974 (Α' 271).
(στ) Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α' 16), στις οποίες φιλοξενούνται ηλικιωμένοι ή άτομα με αναπηρία.
(ζ) Ιδρύματα περίθαλψης χρονίως πασχόντων του άρθρου 28 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας της 31ης Οκτωβρίου 2018 (8' 4898).
(η) Οικοτροφεία του άρθρου 30 του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας.
(θ) Ειδικά ιδρύματα του άρθρου 6 του ν. 861/1979 (Α' 2).
(ι) Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων της απόφασης του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας υπό στοιχεία ΠΙγ/ΑΓΠ/οικ.14963/2001 (ΕΚ 1397).
(ια) Κέντρα Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας της απόφασης του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων υπό στοιχεία Π4α οικ.4633/1993 (Β' 789).
(ιβ) Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία (ΚΔΑΠΑμεΑ) του άρθρου 2 του ν. 4756/2020 (Α' 235), και
(ιγ) Το προσωπικό που απασχολείται στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».
1β. Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, κάθε νεοεισερχόμενος φιλοξενούμενος στις ανωτέρω κλειστές μονάδες και στις μονάδες των περ. β' και γ' και κάθε ωφελούμενος στις ανωτέρω λοιπές ανοιχτές μονάδες πρέπει υποχρεωτικά να έχει πραγματοποιήσει την πρώτη ή τη μοναδική δόση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID- 19 και να ολοκληρώσει τον εμβολιαστικό κύκλο σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Από την υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται τα πρόσωπα, στα οποία παρέχονται υπηρεσίες από τις δομές της περ. α' της παρ. Ια.
2.Για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εμβολιάζεται υποχρεωτικά κατά του κορωνοϊού COVSD-19 όλο το προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό) σε ιδιωτικές, δημόσιες και δημοτικές δομές υγείας (διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποκατάστασης, κλινικές, νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, μονάδες νοσηλείας, Εθνικό Κέντρο Αμεσης Βοήθειας και Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας), καθώς και στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.). Η υποχρέωση του πρώτου εδαφίου καταλαμβάνει και τους φοιτητές προγραμμάτων σπουδών α1 και β’ κύκλου των Σχολών Επιστημών Υγείας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α,Ε.!.), καθώς και τους σπουδαστές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και των Κολλεγίων, οι οποίοι συμμετέχουν σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διεξάγεται σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία και σε ιδιωτικές δομές υγείας.
3.Ως προσωπικό των δομών των παρ. 1 και 2 νοείται κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει προς τον φορέα λειτουργίας τους υπηρεσίες ή εκτελεί έργο με επαχθή αιτία ή εθελοντικά ή διεξάγει πρακτική άσκηση στο πλαίσιο εκπαιδευτικής διαδικασίας προγραμμάτων σπουδών δημόσιων ή ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών οποιοσδήποτε βαθμίδας, με φυσική παρουσία εντός των δομών αυτών, καθώς και κάθε φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες, με φυσική παρουσία εντός των ίδιων δομών, σε νομικό πρόσωπο, με το οποίο είναι συμβεβλημένος ο φορέας λειτουργίας των δομών.
4.Δεν υπέχουν την υποχρέωση των παρ, 1 και 2 όσοι έχουν νοσήσει και yia διάστημα έξι (6) μηνών από τη νόσηση και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου. Οι λόγοι υγείας του πρώτου εδαφίου, στη βάση ειδικής λίστας εξαιρέσεων που προσδιορίζει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, εγκρίνονται από τριμελείς επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια, οι οποίες αποτελούνται από ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας και πανεπιστημιακούς ιατρούς. Ειδικώς τα άτομα με αναπηρία που αδυνατούν να υποβληθούν στη διαδικασία του εμβολιασμού για αντικειμενικούς λόγους, που σχετίζεται με την πραγματική τους κατάσταση, ως συνέπεια των παθήσεών τους, όπως οι βαριές περιπτώσεις αυτισμού και επιληψίας, δύνανται να εξαιρούνται από την υποχρέωση εμβολιασμού, με αιτιολογημένη εισήγηση του θεράποντος ιατρού τους και κατόπιν έγκρισης από τις επιτροπές του δεύτερου εδαφίου.
5.Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 απαιτείται η επίδειξη Ψηφιακού Πιστοποιητικού COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α' 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωσης εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α" 256), ή βεβαίωσης θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ' αρ. 2650/10.4.2020 (Β' 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικράτειας, ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας. Το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση του πρώτου εδαφίου ελέγχεται από τον εργοδότη ή τον υπεύθυνο της μονάδας μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. Ια του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α' 118), τηρου μένων και των λοιπών διατάξεων του ανωτέρω άρθρου.
6.Ο εκάστοτε εργοδότης ή υπεύθυνος μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους εργαζόμενους με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το παρόν άρθρο. Στην περίπτωση της παρ. 1, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως τις 16 Αυγούστου 2021, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση της παρ. 2, το υπόχρεο προσωπικό πρέπει να έχει λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021, με εξαίρεση τους φοιτητές και σπουδαστές που πρέπει να έχουν λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως την 30ή Σεπτεμβρίου, η δε ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο. Στην περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης αυτής, επέρχονται οι ακόλουθες συνέπειες:
α) Ειδικώς στην περίπτωση εργαζομένων σε φορείς του δημοσίου τομέα, υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, με απόφαση του επικεφαλής του φορέα επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολής καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά τον χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας
υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται αποδοχές. Με την πραγματοποίηση της πρώτης ή της μοναδικής δόσης η αναστολή αίρεται με όμοια απόφαση του φορέα, υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης του εμβολιαστικού κύκλου, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο.
β) Σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της περ, (α) και μέχρι την πραγματοποίηση της πρώτης ή της μοναδικής δόσης, όπως επίσης σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του εμβολιαστικού κύκλου σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο, ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα μη παροχής εργασίας λόγω εφαρμογής του παρόντος. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς και σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο. Στον εργοδότη που απασχολεί προσωπικό ή παρέχει υπηρεσίες σε ωφελούμενους κατά παράβαση του παρόντος, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο βα) δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και, ββ) σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ. Υπόχρεο εργοδότη, για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, συνιστά κάθε εργοδότης για το σύνολο του προσωπικού του, στο οποίο περιλαμβάνεται και το δανειζόμενο σε αυτόν ή το απασχολούμενο σε αυτόν μέσω Εταιρειών Προσωρινής Απασχόλησης προσωπικό. Κατ' εξαίρεση, υπόχρεοι εργοδότες είναι οι πάροχοι υπηρεσιών - εργολάβοι για το προσωπικό που απασχολούν σε δομές ή και φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, στο πλαίσιο εκτέλεσης σύμβασης παροχής υπηρεσιών.
γ) Για τους ιδιώτες υπόχρεους, που εργάζονται στις δομές που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος ως ελεύθεροι επαγγελματίες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο: α) δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ και, β) σε περίπτωση υποτροπής, που διαπιστώνεται σε επανέλεγχο, είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ για κάθε παράβαση και έως διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.
Στους ελεύθερους επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες υγείας στις ανωτέρω δομές, κατά παράβαση του παρόντος, επιβάλλονται, επιπλέον, οι ακόλουθες κυρώσεις:
γα) καταγγέλλεται αυτοδικαίως και αζημίως για το Δημόσιο, από την ημερομηνία της βεβαίωσης της παράβασης, κάθε σύμβαση του επαγγελματία με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία,
γβ) αναστέλλεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης του ν. 3892/2010 (Α' 189), και
γγ) αναστέλλεται η δυνατότητα εκτέλεσης ηλεκτρονικών συνταγών του ν. 3892/2010.
Οι επαγγελματίες που παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες σε ιδιωτικές δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ιδιωτικά ιατρεία, φαρμακεία) οφείλουν να επικολλούν στην εξωτερική θύρα της δομής έγγραφο με το οποίο ενημερώνουν τους ασθενείς ότι όλοι οι εργαζόμενοι στη δομή έχουν εμβολιαστεί σε συμμόρφωση με το παρόν. Η παράλειψη της τήρησης της υποχρέωσης του προηγούμενου εδαφίου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ύψους τριακοσίων (300) ευρώ.
Οι κυρώσεις της παρούσας περίπτωσης ισχύουν για παραβάσεις που τελούνται από τη δημοσίευση του παρόντος.
δ) Στην περίπτωση φοιτητών, ο επικεφαλής της ακαδημαϊκής μονάδας και ο διδάσκων κάθε μαθήματος, καθώς και στην περίπτωση των σπουδαστών των Ι.Ε.Κ. και των Κολλεγίων, οι Διοικήσεις τους και οι εκπαιδευτές των αντίστοιχων μαθημάτων υποχρεούνται να μην επιτρέπουν τη συμμετοχή του φοιτητή ή του σπουδαστή σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διεξάγεται εντός των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., των πανεπιστημιακών νοσοκομείων και των ιδιωτικών δομών υγείας.
7.α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, δύνανται να εξειδικεύονται και να επεκτείνονται οι κατηγορίες των προσώπων που υποχρεούνται σε εμβολιασμό, να καθορίζονται η διαδικασία και ο χρόνος διενέργειας του εμβολιασμού, καθώς και τυχόν προτεραιοποίηση, η παρακολούθηση και ο τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση, οι ειδικότεροι όροι προστασίας των προσωπικών δεδομένων και προβλέπεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος. Με την ίδια ή όμοια απόφαση δύνανται να εξειδικεύονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, να καθορίζονται οι αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του παρόντος και τα αρμόδια όργανα ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, η διαδικασία ελέγχων και βεβαίωσης των παραβάσεων, η διαδικασία και ο τρόπος επιβολής κυρώσεων, βεβαίωσης και είσπραξης διοικητικών προστίμων, ο τρόπος, ο χρόνος και οι συνέπειες άρσης των κυρώσεων και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
β) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύονται οι περιπτώσεις και η διαδικασία απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους και καθορίζονται άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 4.
8.Η εφαρμογή του παρόντος άρθρου επαναξιολογείται έως τις 31.10.2021.».
Άρθρο 5
Διενέργεια δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) από τους Ο.Τ.Α. α' βαθμού - Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 98 του ν. 4796/2021
Η παρ. 3 του άρθρου 98 του ν. 4796/2021 (Α' 63) τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης ισχύος της παρ, 3 του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4682/2020 (Α' 76), και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Για την προμήθεια ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test), εφόσον ο Ε.Ο.Δ.Υ. ή το Υπουργείο Υγείας ή η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν διαθέτουν σε έναν Ο,Τ.Α. α' βαθμού τον αναγκαίο αριθμό δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test), η παρ. 3 του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 55}, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4682/2020 (Α' 76), διατηρείται σε ισχύ έως και την 31η Δεκεμβρίου 2021»,
Άρθρο 6
Επιπλέον σημεία διάθεσης αυτοδιαγνωσακής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 με κρατική μέριμνα - Παράταση ισχύος του άρθρου εξηκοστού όγδοου του ν. 4812/2021
Η ισχύς της παρ. 1 του άρθρου εξηκοστού όγδοου του ν. 4812/2021 (Α' 110), ως προς τα επιπλέον σημεία διάθεσης αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Δεκεμβρίου 2021,
Άρθρο 7
Πρώιμη πρόσβαση («παρηγορητική χρήση») σε μονοκλωνικά αντισώματα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19
1.Η χορήγηση στην Ελλάδα μη εγκεκριμένων μονοκλωνικών αντισωμάτων τα οποία προορίζονται για την πρόληψη της βαριάς νόσησης σε επιβεβαιωμένους COVID-19 ασθενείς που εμπίπτουν στο άρθρο 2 της απόφασης του Υπουργού Υγείας υπό στοιχεία ΔΥΓ3α/Γ.Π.85037/10/2011 (Β' 558) και για τα οποία έχει εκδοθεί επιστημονική γνώμη της Επιτροπής Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Μ.Α.), είναι δυνατή μόνον στο πλαίσιο ομαδικού προγράμματος πρώιμης πρόσβασης, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, που εκδίδεται μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του COVID-19 κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες θεσπίζεται, ανά φάρμακο, θεραπευτικό πρωτόκολλο, με το οποίο καθορίζονται τα κριτήρια επιλεξιμότητας των ασθενών (ενδεικτικά, νοσηλευόμενοι ή μη, προσδιορισμός ομάδων υψηλού κινδύνου, στάδιο εξέλιξης της νόσου), η ένδειξη και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο.
β) Για τη θέσπιση του θεραπευτικού πρωτοκόλλου λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική γνώμη της Επιτροπής φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Μ.Α.), τα τρέχοντα επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα, η προσδοκώμενη αποτελεσματικότητα έναντι των εκάστοτε μεταλλάξεων του ιού SARS - COV2 και η εξάντληση ή απροσφορότητα των εν λόγω κατηγοριών των διαθέσιμων εγκεκριμένων θεραπειών.
γ) Το πρόγραμμα που καταθέτει στον ΕΟΦ ο υπεύθυνος ομαδικού προγράμματος πρώιμης πρόσβασης ενόψει της χορήγησης της οικείας άδειας δεν μπορεί να είναι ευρύτερο του ως άνω θεραπευτικού πρωτοκόλλου.
2. Κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στην υπουργική απόφαση υπό στοιχεία ΔΥΓ3α/Γ.Π.85037/10/2011, η κάλυψη της σχετικής δαπάνης βαρύνει το Δημόσιο.
3. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η απόφαση του Υπουργού Υγείας υπό στοιχεία ΔΥΓ3α/Γ.Π.85037/10/2011,
Άρθρο 8
Αποζημίωση ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων, που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19 - Παράταση ισχύος του άρθρου πεντηκοστού τρίτου του ν. 4812/2021
Στο άρθρο πεντηκοστό τρίτο του ν. 4812/2021 (Α' 110), α) το πρώτο εδάφιο τροποποιείται ως προς το απώτατο χρονικό όριο ισχύος, β) το δεύτερο εδάφιο τροποποιείται, ώστε να συμπληρωθεί η έννοια της ακατάσχετης αποζημίωσης, και το άρθρο πεντηκοστό τρίτο διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο πεντηκοστό τρίτο
Αποζημίωση ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων, που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID'19 και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31ης.12.2021, για του καθορισμό της αποζημίωσης χρήσης των ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων, που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά και ευ συνόλω από το Δημόσιο για την κάλυψη της έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης δημόσιας υγείας και προστασίας του κοινωνικού συνόλου από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19, κατ' εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου τέταρτου της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 {Α' 76), λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των εκκαθαρισμένων υποβολών για νοσηλεία και διαγνωστικές εξετάσεις προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κατά τους προηγούμενους δώδεκα (12) μήνες, με αναγωγή στο χρονικό διάστημα της αναγκαστικής διάθεσης της εκάστοτε δεσμευόμενης καθολικά ή εν μέρει επιχείρησης στο Δημόσιο. Η αποζημίωση του πρώτου εδαφίου είναι ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και αφορολόγητη,».
Άρθρο 9
Δωρεές Ο.Τ.Α,, Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π,Ε,, Π.Ε,Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπού - Παράταση ισχύος της παρ. 6 του άρθρου 74 του ν. 4745/2020
Η ισχύς της παρ. 6 του άρθρου 74 του ν. 4745/2020 (Α' 214), σχετικά με τη διενέργεια δωρεών των δήμων και των περιφερειών, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.), της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.) και των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π,Ε.Δ.) σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπού, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
ΠΗΓΗ: https://www.e-nomothesia.gr/law-news/tropologia-gia-agora-monoklonikon-antisomaton.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου